Webshoppen modtager onlinebetalinger med Visa/Dankort.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når din vare afsendes, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Alle priser på hjemmesiden er i DKK inkl. moms.
Leatherworks benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med en såkaldt SSL protokol. Det betyder, at din data er sikker, og ikke kan læses af uvedkommende.
Det tager normalt 3-5 dage fra du lægger din bestilling, til din ordre er færdig i mit værksted og klar til afsendelse. Forsendelsen er gratis på alle ordrer og foretages med PostNord. Leveringstiden er normalt én hverdag.
Der gives ikke fortrydelsesret på personlige produkter. Personlige produkter forstås som varer, der er graveret med navn/adresse/lavet efter dine ønsker og specifikationer. Disse varer er af sådan art, at der i henhold til dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes returret.
Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.
På alle andre varer gives der 14 dages fuld returret medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
De 14 dage starter den dag, hvor ordren er leveret.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du som køber.
Ønske om fortrydelse skal meddeles senest 14 efter leveringen, og varen skal være Leatherworks i hænde seneste 14 dage efter at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail til info@leatherworks.dk.
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder, at du må prøve varen på samme måde, som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Leatherworks at vurdere varens stand.
Der gives to års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Leatherworks i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Leatherworks dækker returneringsomkostningerne ved reklamation i rimeligt omfang.
Ved returnering sendes produkter til:
Leatherworks
Møllevej 8
2640 Hedehusene
TLF: +45 50901821
Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav.
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Leatherworks, har vi brug for følgende oplysninger:
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Se evt. vores side om privatlivspolitik for yderligere oplysninger.
Alle produkter er overfladebehandlet for at forsegle farven, men skulle uheldet være ude, kan Leatherworks desværre ikke tage ansvar for eventuel afsmitning fra produkterne til dit tøj eller andre ejendele.
Jeg laver alle bestillinger i hånden i mit værksted, og mange varer er farvet i hånden. Farven på det produkt, du får leveret, kan derfor variere en smule fra den farve, produktbillederne her på Leatherworks.dk har. Læder er et levende materiale, så en vis variation må derfor også forventes.
Disse vilkår og betingelser er senest opdateret 06/08/2021.
Klager over produkter kan sendes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu
Ved klage skal vores email adresse angives: info@leatherworks.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.